Laatste dag... - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Laatste dag... - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Laatste dag...

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

22 Oktober 2007 | China, Beijing

Nou, de laatste dag in Beijing is ingegaan... :(

Vorige week donderdag zijn Sandertje en Rolfje hierheen gekomen, en dat was natuurlijk weer een gezellig weerzien! Ik was van plan om ook hen weer heel Beijing te laten zien, maar helaas heb ik ook een paar daagjes ziek op bed gelegen... Afgelopen donderdag hebben we de trein naar Xi'An gepakt, en je kan je waarschijnlijk wel voorstellen hoe het gaat als er drie Hollanders één coupé moeten delen met één Chinees. Dat was dolle pret natuurlijk, en het was maar goed dat die Chinees geen woord kon verstaan van waar wij het allemaal over hadden. Al snel had de Chinees gewoon de naam "Ouwe", en die had natuurlijk weinig inspraak over hoe het er in de coupé aan toe zou gaan! Ook Xi'An hebben we natuurlijk weer op stelten gezet, en zaterdagavond hebben we de trein weer terug gepakt naar Beijing, een plaats die ik nu toch gewoon thuis noem.

De laatste dagen dus nog even genoten van Beijing: voor moeders nog een doosjes bloementhee gehaald, nog even flink lopen afdingen op de Silk Market, een bezoekje gebracht aan de ondergrondse stad (die had ik nog niet gezien), en vanmiddag ben ik van plan nog de CCTV Tower in te gaan voor een laatste uitzicht over het prachtige Beijing.

Ik ga deze stad echt ontzettend missen, en gek genoeg ga ik de Chinezen ook echt nog missen! Wat een heerlijk volk dat alles lekker simpel aanpakt, geen ingewikkelde leef- en omgangsregels, gewoon puur voor jezelf gaan, maar het toch nog voor elkaar krijgen om met zoveel mensen op één kluitje wel met elkaar te kunnen leven.

En morgen ga ik dan weer naar huis, na een half jaar weer het regenachtige Nederland in, met de kleine dorpjes zoals Rotterdam... Weer terug naar dezelfde kroeg waar iedereen het nog steeds over hetzelfde heeft...
Maar natuurlijk ook weer een weerzien met familie, vrienden, scouting, en alles wat ik ongetwijfeld gemist heb maar nu even niet op kan komen!

Ik vind het wel leuk om weer naar huis te gaan, maar het is zeker wel even slikken...
want eigenlijk...
:( IK WIL NOG HELEMAAL NIET WEG HIER!!! :(

• 22 Oktober 2007 - 03:15

Rolfje:

Ik moet toch zeggen (na 2 weken china) dat ik ernst helemaal gelijk kan geven!!! Alles is compleet anders hier, maar wel super gezellig!!
    15 miljoen mensen in 1 stad die perfect met elkaar samenleven vindt ik werkelijk ongelovelijk. Juist omdat ook bijna niemand engels spreekt maakt deze vakantie toch tot een onvergetelijke ervaring....

Kortom: Super dat je hier was Ernst en ook leuk dat je straks weer thuis bent:)

Groeten uit Chinatown,
    Rolfje

• 22 Oktober 2007 - 07:43

Ali:

Jammer dat het er idd op zit
    Kan je zeer goed begrijpen :)
    Maar ben ook blij als je weer thuis bent :P

Fijne terugreis :D

• 22 Oktober 2007 - 07:54

Cindy:

Hey Ernst!

Gelukkig heb je zo te lezen een supertijd gehad..ik ben inmiddels thuis..jij nu ook bijna..dan is heel de klas weer compleet..

goede reis!

• 22 Oktober 2007 - 11:02

Dennis:

Nou, Ernst....dat is ook snel gegaan !

Hopenlijk heb je er erg van genoten, uit die berichten te lezen volgens mij wel :-)

We zien je snel weer terug...

• 22 Oktober 2007 - 12:53

Tom:

Ernst,

Ik vind het echt jammer voor je dat het er nu (al) op zit voor je, maarja, misschien kom je er nog wel eens terug. in ieder geval vind ik het wel tof om je weer te zien, en om naar de kroeg te gaan. Of iets anders.
    Maarja geniet nog even van je laatste uurtjes en doe de groeten aan je fanclub en San en Rolf.

• 22 Oktober 2007 - 13:45

Ineke:

Hoi Jammer voor jouw fijn voor ons, het eerste is meer van toepassing hoor.

Ik wens je een hele goeie reis, dat alles maar soepeltjes mag verlopen.

Ik ga je weer ergens in 't capelse madurodam zien dan ( je bent wel vlug op plaats van bestemming hoor)

Maar ik ben blij als ik je weer zie.

Groetjes Ien

• 22 Oktober 2007 - 17:57

Esther:

Hebben we je toch aangestoken met onze griep in die paar dagen? Zal je net zien.
    Hopelijk hebben jullie er niet al te veel last van gehad.

We zullen ons best doen je de komende tijd te boeien Ernstjan. Het is heel goed dat we even meegemaakt hebben hoe je het daar hebt, zodat we helemaal snappen dat het nogal beetje vreemd zal aanvoelen hier in Nederland.

Maak je over de kroeg maar niet te veel zorgen: jij zorgt toch voor voor nieuwe stof :-)

Ik ben super trots op je en ook heel erg blij dat je weer terug bent straks!!!!

• 26 Oktober 2007 - 13:52

Pien:

Inmiddels ben jij alweer tyerug en ik ook, ik ben benieuwd naar je "live"verhalen. tot morgen