Einde seizoen - Reisverslag uit Kos, Griekenland van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Einde seizoen - Reisverslag uit Kos, Griekenland van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Einde seizoen

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

28 September 2010 | Griekenland, Kos

Na twee en een halve maand is het geloof ik wel weer eens tijd dat ik jullie op de hoogte breng van de gang van zaken op het eilandje Kos. Als ik zo even terug kijk op het afgelopen half jaar... dit is de derde blog... Ben hier niet zo aan het schrijven geweest! Jullie moeten het maar positief bekijken: des te meer verhalen er nog in mijn hoofd zitten die jullie nog niet gehoord hebben! Ik zal jullie in Nederland dus wel weer de oren van de kop lullen!

Het is nu nog drie weekjes voordat ik weer thuis kom, voor zij die het nog niet doorgekregen hebben: 17 oktober land ik in Rotterdam.
Nu is dus ook de tijd het weer iets rustiger aan te gaan doen en eens terug te kijken op het afgelopen seizoen. Ik moet dit keer toch wel zeggen dat ik echt aan vakantie toe ben, ik heb hier een half jaar erg hard gewerkt, het heel druk gehad, en dingen meegemaakt die ik liever niet zou meemaken. Hard gewerkt met stakingen op de luchthaven, overboekingen in de hotels, luchthaventransfers midden in de nacht, of 's ochtendsvroeg voordat de vogeltjes zingen.
En ook flink wat uren met gasten in het ziekenhuis doorgebracht: een plek waar je hier niet graag terecht wil komen! Soms om een gebroken arm, maar ook voor een gast die met een psychose achter tralies in het ziekenhuis ligt en toezicht nodig heeft, of voor de ouders waarvan ze de vier jarige dochter proberen te redden nadat ze in het zwembad verdronken is. En als je dan eindelijk in het "rustige" naseizoen toch weer naar het ziekenhuis mag omdat er een vrouw 3 maanden te vroeg aan het bevallen is, het kindje uiteindelijk zonder couveuse (hebben ze hier niet) toch stabiel is, de nieuwe ouders gefeliciteerd te hebben, toch weer gebeld wordt dat het kindje het niet gehaald heeft, breekt het je even op. Na zo'n moment denk je toch heel graag 3 weken vooruit en zie je jezelf al helemaal in dat vliegtuig terug naar huis zitten.

Aan de andere kant: ook nog 3 weekjes geniet van de prachtige omgeving hier. Als ik met m'n scootertje door de stad rij, en dan de mooie bergen er om heen zie liggen, weet ik altijd weer waarom ik dit werk doe. Gelukkig liggen m'n gasten niet alleen maar in het ziekenhuis, zijn ze ook enthousiast over wat ik ze vertel, over de dingen die ze gedaan hebben hier op het eiland, en zijn ze blij met de hulp die we ze daarbij bieden. En ook is het nog even genieten van het heerlijke weer hier (waar langzaam aan de mindere daagjes ook bij komen, maar in vergelijking met jullie mag ik geloof ik niet klagen...), en de mogelijkheid om als er tijd is lekker naar het strand te gaan. Ook 's avonds nog lekker even naar een barretje toe, om vervolgens weer met wat slaaptekort aan het werk te gaan. Ik kijk weer terug op een mooi seizoen waar ik weer heel leuke mensen heb leren kennen, veel geleerd heb en een hoop lol heb gehad.

Op naar een korte vakantie in Nederland, waar ik in korte tijd weer veel mensen wil zien. In een korte tijd, want 29 oktober staat het vliegtuig weer voor me klaar, en vlieg ik door naar Gambia, waar ik deze winter een Solo-bestemming zal draaien. Solo, dus geen directe collega's, en alle verantwoordelijkheid voor de bestemming bij mij, een flinke uitdaging dus, waar ik heel veel zin in heb!

Ik zie jullie snel weer!
Ernst-Jan

  • 28 September 2010 - 18:02

    Esther:

    Hoi Ernstjan,

    Zo te lezen weer een moeilijke ervaring erbij: de te vroeg afgebroken zwangerschap met de gevolgen daarvan.
    Het is een job die zeker niet altijd over rozen gaat.

    Ik kijk er naar uit je weer te zien in oktober en wat mij betreft: lul me de oren maar van mijn kop. Ik zal er ruimte voor maken!

    Liefs!
    Esther


  • 29 September 2010 - 06:06

    Cindy:

    Hey Ernst!
    Wat een heerlijk leven heb je toch en wat ontzettend gaaf dat je nu naar Gambia gaat, is echt een heerlijk land! Ben zelf ooit in Senegambia Beach Hotel in Kololi geweest, daar zal je vast wel eens komen!
    Veel succes weer!
    Groetjes Cindy

  • 29 September 2010 - 16:38

    Dennis:

    eindelijk weer een berichtje, komt ie weer naar huis... :-) Nou, we zullen je wel zien over een paar weken dan ! Genoeg meegemaakt dus, blij dat je in Nederland met je regenpak en wintertrui aan de erwtensoep kan... Volgende zomer dus in Gambia, ook niet verkeerd. Nog een stukje warmer waarschijnlijk, zal wel weer even wennen worden voor je. We zien je binnenkort dan wel weer. Niet teveel bitterballen eten daaro, die hebben we hier ook :-)

  • 03 Oktober 2010 - 07:40

    Brigitta:

    Hallo Ernsjan,
    Ook op vakantiebestemmingen ontloop je de realiteit van echte leven niet. Gelukkig kan jij goed relativeren en blijf je ook genieten van de goede en mooie dingen van het leven.
    Deze keer is je verblijf thuis echt een korte vakantie en dan op naar het mooie Gambia een land waar ik zelf prettige herinneringen aan heb.
    Als je in de korte vakantie nog een gaatje in je agenda kan vinden om met mij en je broers een "vorkje" te prikken dan hoor ik het graag.
    Zelf zit ik tot en met 21 oktober in Zuid-Spanje en ik realiseer mij wel dat daardoor de ruimte wel erg beperkt wordt.
    Geniet nog van je laatste weken in Griekenkland daarna een fijn verblijf thuis en hopelijk zien wij elkaar nog voordat je afreist naar The Gambia.
    Groeten van,
    Brigitta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 65131

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: