Winterbestemming, bezoek Ma en Steven, en meer... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Winterbestemming, bezoek Ma en Steven, en meer... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Winterbestemming, bezoek Ma en Steven, en meer...

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

24 September 2009 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Het wordt weer eens tijd voor een nieuw reisverslag, 't is al weer een tijdje terug...

Een hoop gebeurd in de laatste weken: m'n ouders zijn langs geweest, heb een duikcursus afgerond, en heb eindelijk nieuws over een winterbestemming!

De winter zal ik ook nog in Sharm el Sheikh doorbrengen: niet waar ik op gehoopt had, maar het is in ieder geval werk. Het is voor veel junioren (die pas 1 seizoen gedraaid hebben) niet gebruikelijk om ook een winterseizoen aangeboden te krijgen, dus ben wel heel blij dat ik kan blijven werken. Een vakantie krijg ik helaas niet tussendoor, dus de meesten van jullie zal ik pas weer in februari zien, want dan kom ik weer eens naar huis. Jullie kunnen natuurlijk ook eens hier langs komen (Oud&Nieuw met zomerse temperaturen??)

Ik heb in ieder geval voor de komende maanden een nieuwe hobby: Duiken! Ik heb de duikcursus afgerond, dus mijn vrije dagen zal ik nu vooral op de boot gaan doorbrengen. Morgen kan ik dan ook eindelijk eens een duik gaan nemen in Ras Mohamed, een natuurreservaat hier vlakbij waar het koraal heel erg mooi is (een van de mooiste duiklocaties ter wereld). Je hebt een brevet nodig om hier te duiken, dus introductieduikjes mogen hier niet, vandaar dat ik er ook nog nooit gedoken heb. Wel al een paar keer de kans gehad, maar de ene keer was de boot van de duikschool leeg, de week daarop vol. Aangezien ik gratis mee mag met de duikschool ben ik dus wel afhankelijk van het aantal duikers op de boot. Maar morgen mag ik dus eindelijk een keer in Ras Mohamed gaan duiken.
Ik ben wel van plan om meer cursussen te gaan doen, ik mag nu tot 18 meter diep duiken, maar merk dat ik regelmatig veel dieper zit... "Even een stukje naar boven!!"

Ook zijn m'n moeder en Steven deze maand langs geweest! Ze zaten in een super chique hotel, met hele goede restaurants! ("Meneer, u moet een lange broek aan om in dit restaurant te eten...") In die week dus ook lekkerder gegeten dan in de afgelopen 8 maanden! We wilden graag naar Abu Simble, maar aangezien wij de enige reisorganisatie zijn die hier actief voor aan het verkopen zijn, krijgen we zo'n vliegtuigje nooit vol... Dat ging dus helaas niet door. Wel zijn we naar Petra in Jordanië geweest, wat ik dus voor de tweede keer zag. Maar ook een tweede keer weer heel indrukwekkend om te zien!

Ik verwacht de komende weken nog meer bezoeken, Mirjam en Michiel komen over twee weken hier naar toe, en begin november komen Sander en Rolf ook nog even langs! Gezellig gaat het de komende tijd dus nog wel worden.
Met Mirjam en Michiel ga ik ook naar Jeruzalem, dus klachten voor de klaagmuur kun je vanaf nu bij mij kwijt...

Ben ook erg benieuwd naar wat de winterteams hier zullen brengen. Er gaan natuurlijk weer een hoop mensen weg binnenkort omdat de zomerseizoenen er op zitten. Voor mij dus voor de tweede keer een grote wisseling van de wacht, waarbij ik zelf blijf zitten. Hopen dat de nieuwe teams gezellig zijn!

Het nieuwe huisje waar ik nu zit bevalt ook heel goed. Heerlijk om gewoon stromend water te hebben de hele dag door! En ook de delivery weet dit huis te vinden, dus koken komt er nu helemaal niet meer van! Wie weet hou ik dus wat meer tijd over om hier af en toe wat bij te schrijven... ;)
Er lopen hier en daar wel wat kakkerlakken rond het huis, maar ik heb ze gelukkig nog niet binnen gezien. Ze spuiten ook regelmatig gif rond het complex, dus ben ze al wel een paar keer met de pootjes in de lucht op m'n balkon tegen gekomen. Flinke beesten! Ben blij dat ik ze nog niet binnen ben tegen gekomen!!!

Ma'ah Salama,
Ernst-Jan

  • 24 September 2009 - 14:39

    Carlo:

    Klinkt wel erg aantrekkelijk allemaal behalve dan de kakkerlaken..... maar die kom ik hier op mijn werk ook wel eens tegen.
    Hé maar dus geen kestbomenfik!! we hebben vorige week de overvliegers gehad hmmm waren maar 16 WEKkers!! tis wel vol hoor bij de scouts met 36 kinderen. maar goed dat daar 3 ex explorers aan het team zijn toegevoegd.

    he hou je haaks enne de s'gravenweg is er altijd!!

  • 24 September 2009 - 17:36

    Pien:

    Salaam Aleikum,

    Toch bekruipt mij iedere keer weer een jaloers gevoel hoor als ik je reisverslagen lees! Egypte staat al zolang op mijn reisbestemmingenverlanglijste!!
    Ik zal het eens in de week leggen bij de familie, kerst in zomerse sferen, is dat leuk?? Jij zal in ieder geval geen kerstboom hebben of het moet een neppe zijn :-)

    Hier in het Hollandse blijft de zomer aanhouden, echt heerlijke dagen met een temperatuurtje van zo'n 20 graden! Niet verkeerd.

    Je welpen zijn wel wat gedecimeerd na het overvliegen,maar er staan ook alweer 6 installaties op de rol!

    Bij de esta's was het vertrek nog erger, er bleven er maar 7 over,maar ook hier een aantal serieuze kijkers en in ieder geval 3 overgevlogen bevers!

    Veel plezier dan nog in Sharm en in ieder geval hopelijk tot ziens in Februari!

    Groetjes,

    Pien

  • 24 September 2009 - 17:41

    Esther:

    Ernstjan, het was genieten met jou in Egypte!
    Naast Petra, wat inderdaad heel indrukwekkend was, hebben we ook erg genoten van het woestijn uitje (Stars & Desert); het st. Catharina klooster en het snorkelen met proefduik!

    Bovenal vond ik het weer super goed te zien hoe jij je gemakkelijk beweegt in een vreemde omgeving en populair bent voor de locals daar!

    Het hotel was heerlijk. Een aanrader (wel je nette broek meenemen ;-) inderdaad).

    De post (aanvraag brevet) is veilig verzonden en hopelijk op tijd terug om mee te geven aan Sander en Rolf.

    Ik ben heel erg trots op je!!

    Groetjes
    Esther


  • 24 September 2009 - 19:27

    Dennis:

    nou moe ! Weer geen Ernst bij de Kerstbomenfik, dat is wel balen zeg... Gelukkig heb je een nieuwe hobby gevonden, dus dan kun je je daar even op storten :-)
    Bij de scouts echt een gekkenhuis: 36 kinderen ! We hebben nu een vijfde patrouille moeten oprichten, en dat is geen kleintje: 7 tot 8 scouts per groepje is volle bak !
    We hebben sinds het zomerkamp ondersteuning van Kart, Joren en Sebastiaan gekregen dus die kunnen gelijk aan de slag. Leuk toch?
    Voor mij geen vakantieplannen, ben druk bezig dagen op te sparen voor volgend jaar, als er weer een heuse jamboree is. En misschien in 2011 ook...
    Maar een paar dagen Egypte last-minute klinkt niet slecht :-)
    Ik zal er eens in 'duiken' hahaha
    Lekker schoon, met al die kakkerlakken, zo te horen echt een probleempje daar in dat hotel. Zolang ie niet op je bord komt te liggen of in je bed ligt...
    Afijn, niet teveel aan de bar hangen, veel aan scouting denken en visjes kijken kan in Blijdorp ook nog he :-)

    Hasta la Pasta, Ciao, Buenos Dias, Kia Ora, Goodbye, Bonjour, Auf Wienerschnitzel en Tot Ziens !

  • 04 Oktober 2009 - 12:50

    Erik:

    He Er! Bedankt nog voor het samenstellen van die doos met smakies voor de sisha!

    Zie dat er nog niet veel klachten zijn binnengekomen voor je bezoek aan de klaagmuur. Ik heb een hele hele hele goede, maar die bewaar ik voor als ik er zelf ooit mocht komen. (Als je hem wilt weten moet je maar even via hyves vragen).

    Ik heb wel een andere (veel minder leuke) klacht voor je: Je moet altijd zo scheiten van het eten en drinken in die landen.

    Laterrrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 65123

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: