Meren district - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Meren district - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Meren district

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

27 Juni 2007 | China, Beijing

Gisteren was het heerlijk weer hier in Beijing, ik was vrij, dus ben lekker de deur uitgegaan. Ik heb een bezoek gebracht aan de Trommel- en Klokkentorens, en aan de meren die daar in de buurt zijn. De Trommel- en Klokkentorens werden vroeger gebruikt om de tijd aan te geven, en wanneer de stadspoorten gesloten moesten worden. Wel hele stijle trappen, maar een mooi uitzicht als je de de torens beklommen hebt! Vlakbij was ook een porceleinfabriek waar je met hetzelfde kaartje in kon(heel bijzonder in China, want je moet hier overal een kaartje voor kopen!), dus daar heb ik ook een bezoek aan gebracht. Wel eens leuk om te zien hoe ze dat nou maken. Daarna ben ik naar de meren gelopen, die er dichtbij liggen. Daar staat altijd een lekker koel briesje, wat zeker welkom is op de hete dagen hier (vaak rond de 35 graden)! Zo ben ik langs het Qian Hai meer gelopen, een leuk meer met veel terrasjes en winkels er om heen. Het meer is niet erg diep, dus sommige Chinezen vinden het een goed meer om even een duik te nemen, ookal heeft het meer nergens een strand... Uiteindelijk bij een ander meer uitgekomen: het Bei Hai meer. Daar was ik al eens eerder geweest, maar dit keer had ik wel m'n camera bij me, dus heb besloten ook weer de heuvel op het eilandje in dat meer te beklimmen om wat foto's te maken. Ik heb ook een nieuwe videocamera gekocht (ouwe was stuk...), dus binnenkort kunnen jullie ook weer een filmpje verwachten! Trouwens ook wel weer een mooie ervaring, er zijn hier geen winkels zoals in Nederland waar je om deskundig advies kunt vragen bij het kopen van een camera, dus je gaat hier compleet op de prijs en het uiterlijk van de camera af... Uiteindelijk ben ik dus ook maar weer naar de Pearl Market gegaan, daar krijg je ongeveer even weinig advies, maar daar kon ik tenminste afdingen!

M'n kamergenoot uit Canada is maandag ook gearriveerd. Ik had me er erg op verheugd, maar het blijkt een man van 44 te zijn... Hij had besloten dat hij een andere carriere wou beginnen, en zodoende loopt hij op z'n 44e weer stage... Midlife-crisis noemen we dat toch?
Gelukkig heeft hij een appartement in Beijing, want hij wou zelf liever wat privacy, dus hij zal hier niet heel vaak op de kamer zijn. Maar erg blij ben ik er dus niet mee... Gelukkig komt m'n Japanse buurman al een beetje over z'n Engelse taaldrempel heen, dus daar wordt ik wel wat dikkere vrienden mee!

Dat was het weer voor wat ik deze week heb meegemaakt, ik hou jullie natuurlijk weer op de hoogte, en ga ik eens beginnen aan het volgende filmpje!
Zaijian!

  • 27 Juni 2007 - 06:09

    Carlo:

    Nou krijg je een kamergenoot is die 44 jaar.. haha nou wie weet lust hij ook wel een biertje.
    kan je niet een verzoek in dienen voor een nieuwe kamergenoot? iwe weet lukt het.
    Voor ons komt het kamp dichterbij nou laat maar komen ik heb er zin in.


  • 27 Juni 2007 - 06:36

    Esther:

    Poeh, Erstjan, volgens mij moet je er achteraan om de canadees voor de japanner in te wisselen - goed voor z'n taalbarriere.

    Ik heb een boekje naar je toe gestuurd (De as van mijn moeder - Frank McCourt). Over Ireland begin vorige eeuw - lekker dik (om je nederlands ook op peil te houden), een mooi verhaal en erg humoristisch geschreven - dus dan kan je even vooruit (als het netjes aankomt natuurlijk).

    Inmiddels hebben we ook geboekt (21-30/9)
    We vertrekken 'savonds dus komen 22/9 aan. Kun jij zorgen voor twee hotelkamers (Erik komt mee)?

  • 27 Juni 2007 - 08:42

    Dennis:

    He Ernst,

    lekker zo'n kamergenoot, is het ook zo'n nachttijger als jij? :-)
    Leuk dat je weer wat foto's hebt geplaatst, ziet er goed uit allemaal.

    Aan de bussen te zien ben je niet de enige toerist daaro...Zijn de rondleidingen ook in het Engels of in het Chinees? Of gebruik je je Lonely Planet Gids?

    Voor mij komt de Wereld Jamboree nog echt dichtbij, het is nog zo'n 3 weken en dan ga ik...
    Afgelopen zaterdag was het Nederlands Contingent voor het eerst bij elkaar: 4,000 mensen in de Brabanthallen in Den Bosch, was wel een leuk feestje...

    Ik weet niet of ik je nog spreek voor Engeland, anders dan spreek ik je wel weer in Augustus denk ik...

    Have Fun !

  • 27 Juni 2007 - 08:45

    Ali:

    Mooie foto's zo zien we tenminste het beeld bij een verhaal :D
    Kan niet wachten op het filmpje :D

  • 27 Juni 2007 - 18:11

    Pien:

    Mensen van 44 zijn trouwens best aardig hoor en lusten ook best een biertje.
    De kampstress begint inmiddels goed te komen. René zit lekker met zijn gat in Dom.Rep. van het mooie weer te genieten, terwijl hier de herfststormen over onze hoofden gieren en de kampzenuwen door de keel.
    inmiddels is er een vergdaering geweest en is alles geregeld en is bekend dat Julian meegaat op kamp, Jawel!! weliswaar vanaf maandag pas, maar toch. Gaaf he!
    Nou ik zal je niet langer vermoeien met scoutinggebabbel.

    have fun

    pien

    :-)

  • 28 Juni 2007 - 07:53

    Sabine:

    haha is hij 44??? nee zonder gein das wel balen natuurlijk, had je jee er zo op verheugd krijg je dat!!!succes met je jappaner dan maar!!!

  • 28 Juni 2007 - 07:58

    Steven:

    Een beetje respect voor de oudere generatie ja !!!, maar ik gun je een mooie blonde studente als kamergenoot (wel met hersens). Blijf genieten en zoveel mogelijk opsteken. Ik verheug me op september.

  • 28 Juni 2007 - 18:48

    Julian.:

    Eey Ernst.

    ik heb je lang niet meer geproken, ik zat niet zo vaak aan je te denken.
    ik zal weer vaker aan je denken hoor.
    eey, ik zie wel een foto van jou, maar ik hij is zo lelijk dat ik niet eens zie of jij het wel echt ben.
    ik dacht zowat, vast een Chinese collega.
    maar ik heb best lang lopen kijken, en toen kwam ik er achter dat het mijn leider wel eens kon zijn.
    ik schrok gewoon.
    ik dacht: ken die Ernst niet een leukere foto plaatsen.
    ik hoop dat hij het gelijk doet, want er zat gelijk een barst in mijn scherm, en ik heb 5minuten niets meer kunnen zien.
    maar nou weer gewoon (over jou gezicht)!
    maar ik ga stoppen.

    Groeten Julian.

    ps. stuur ff terug.
    (op mijn mail).
    !!!JóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóH!!!

  • 28 Juni 2007 - 18:54

    Julian.:

    ha Ernst,

    wil je dat filmpje ff naar me mail sturen?
    (ff vergeten te vragen!)

    Groeten van Julian.

  • 29 Juni 2007 - 02:00

    Cindy:

    Ernst Bobby!

    wat heb jij het toch slecht daar he :p moet je ook wel eens werken? haha, dus je gaat het wel 6 maandjes volhouden?! hier gaat ie ook nog steeds helemaal goed hoor..word al n echte Amerikaan..zo rond als n tonnetje..:p

    kus Cin

  • 29 Juni 2007 - 15:44

    Cindy:

    tja dat eten..wat moet ik ervan zeggen..er zit zoveel vet in..dat het onmogelijk is om niet te smakken..maar tis wel smerig ja..van die dikke figuren bahbah..moet zelf ook maar s op gaan passen:p veel plezier nog en kkijk alweer uit naar je volgende verhaal

    kus

  • 04 Augustus 2007 - 16:19

    Rolf:

    Heej eindelijk weer een foto waar je zelf op staat:) Goed je weer eens te zien, stuk beter dan die geile chinezen:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 65123

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: