Ik leef nog! - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Ik leef nog! - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Ik leef nog!

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

13 Augustus 2007 | China, Beijing

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ik leef nog hoor!
Sinds het weekendje Shanghai heb ik niet heel veel meer meegemaakt qua toeristische uitstapjes, maar er is wel veel veranderd!
Onder het motto van het doel heiligt de middelen: Na een flinke ruzie op m'n werk hier ben ik nu wel eindelijk van die saaie Executive floor af! Daarbij heb ik wel regel 1 in omgang met Chinezen overtreden: het gezichtsverlies... M'n manager was er niet zo blij mee, en als ik nog een keer zoiets uit zou halen dan kan ik m'n koffers pakken... Even uitkijken in het vervolg dus! Maar ja, op de executive floor werd ik langzaam helemaal gestoord, en daar werd ik ook niet vrolijk van! M'n manager zei dat ik niet meer op de Executive Floor mag werken, en of hij dit als een straf of een gunst zag weet ik niet, maar ik ben er dik tevreden mee! Bij de receptie is het werk ook enorm verbeterd. Ze hebben me veel geleerd in de afgelopen weken, en ik draai dan eindelijk zo goed als volledig mee in het team!

Ook buiten het werk is alles enorm verbeterd. Ik heb weer wat Nederlanders leren kennen, dus ga regelmatig uit eten en even wat drinken. Ook is de Spaanse stagiar een welkom gezelschap om mee samen te werken en na het werk mee te eten.
Ik werk nu wel zes dagen in de week, want ik wil wat vrije dagen opbouwen. Vandaar dat de toeristische uitstapjes even op een laag pitje staan, want die ene dag vrij in de week is ook wel nodig om even bij te komen, want het is erg druk in het hotel. We hebben elke week twee groepen uit Cyprus, en die zijn heel erg lastig! Ze doen niets anders dan hele dagen shoppen, en rond een uur of zes komen ze met z'n allen terug in het hotel, en willen dan allemaal tegelijk dollars wisselen... Ze hebben er weinig begrip voor dat we een maximum van 100 dollar per kamer per dag hebben, dus ik hang nu ongeveer dertig keer per dag het verhaal op dat dit aan de bank ligt, en niet aan ons... Erg vermoeiend die mensen, want de volgende dag komen ze weer met 200 dollar aan, en willen ze weer weten waarom 100 dollar het maximum is!

Maar langzaam bouw ik dus wat vrije dagen op, die ik binnenkort ook ga opnemen! Aan het eind van deze maand komt Nathalie (meisje van mijn school) die stage loopt in Guangzhou voor een paar dagen naar Beijing, dus dan wil ik er al een paar opnemen om haar even de stad te laten zien. Daarna weer snel beginnen met het opbouwen van nieuwe vrije dagen, want eind september komt de family langs, en dan moet ik ook vrije dagen hebben natuurlijk!

Het einde komt al wel in zicht, ik zit hier nu 4 maanden, dus nog 2 maandjes en dan kom ik alweer naar huis (23 oktober 22.25 uur, ik verwacht een welkom-terug-surprise-ontvangst-comitee, ik doe wel heel verrast :) ) . Het is al wel aftellen dus. Aan de ene kant vind ik het wel jammer, Beijing begint al best te wennen en ik heb het hier ook goed naar m'n zin, maar aan de andere kant ben ik er ook wel weer aan toe om weer naar Nederland te gaan, en tussen normale en schone mensen te lopen, normaal uit te kunnen gaan zonder dat de "Working Girls" op je af stormen, en weer normaal te kunnen eten zonder de botjes tussen je tanden uit te hoeven peuteren (en ook begin ik al te dromen van broodjes kroket en frikadel speciaal...)!

Ik beloof volgende week ook weer even een uitstapje te maken zodat ik jullie weer kan voorzien van kleurige foto's!

Zaijian!

  • 13 Augustus 2007 - 05:56

    Carlo:

    Hé EJ,

    Mooi verhaal weer man enne bonje op je werk gewoon de koppige kaaskop uithangen LB.
    ja nog 2 maanden gaat wel hard zeg we zullen je zeker goed ontvangen met al je welpen natuurlijk.
    Wij hebben allemaal een top kamp gehad grootste gedeelte ben ik bij de Explo's geweest we stonden op z'on stijle helling dat ik s'nachts minstens 3 keer omhoog moest kruipen op mijn veldbedje....
    Ook mooi detail is dat we 3 kippen op het spit hadden en er binnen een kwartier een vos om ons heem bleef lopen.
    Heb zelf de 4 daagse weer uitgelopen en natuurlijk weer als beste landmachtteam geeindigd altijd leuk zit een wandeltocht aan vast voor het volgende jaar en dat wordt mischien...... China!

    greeeeetzzzzzzzzz Carlo

  • 13 Augustus 2007 - 06:09

    Ineke:

    Hoi E-J

    Gelukkig weg van die saaie receptie, ik ben echt heel blij voor je, alleen altijd jammer dat dat met ruzie moet, is daar dus niet anders als hier.

    Enuh, de omzet cijfers van de Mac lopen ook aardig terug sinds jij weg bent, hihihihi.

    Toedels Ien

  • 13 Augustus 2007 - 07:12

    Sabine:

    haha ernst, als je gedaan hebt zoals ik je een beetje ken zullen ze je reactie wel als schokkend hebben ervaren. maar goed zo dat je er wat van gezegd hebt. Dat moet wel, zelf vinden ze het allemaal wel prima zo(spreek uit ervaring!)Maar goed nog een goede 2 maanden nog, dan mag je weer naar je oude vertrouwde rotjeknor. maak er nog wat van!
    Dikke kus Sabine

  • 13 Augustus 2007 - 07:14

    Sabine:

    ps dromen over normaal nederlands eten is heel normaal hoor, ik heb al van alles gegeten in mijn dromen, zuurkool(lust ik niet eens)boerenkool, maar ook frikandel speciaal. vraag me trouwens af waarom dat geen wereldwijd gerecht is,weet zeker dat dat een doorslaand succes is!!!!

  • 13 Augustus 2007 - 09:42

    Michiel:

    Yooo Ernst.. alles goed daar tussen die Chinezen :D
    Je kaartje is nog altijd onderweg hoor (A)

  • 13 Augustus 2007 - 13:54

    Dennis:

    He Ernst,

    Ook ik ken het gevoel van het Nederlandse eten missen, op de Jamboree bijna niks anders dan bonen, worst en ei, en dat om 7 uur in de morgen...
    Het eerste dat ik gegeten heb in Nederland was een pizza !
    En voorlopig ga ik dat ff volhouden denk ik, want moet morgen weer naar het werk toe, de vakantie is voor mij helaas al weer voorbij.
    Jij nog 2 maanden, ben benieuwd naar je volgende stukje :-)

    Groetjes !

  • 14 Augustus 2007 - 15:41

    Lisette:

    Heey Ernst,
    Wat leuk dat je ook mijn waarbenjij.nu leest zeg!!! Guatemala komt al steeds dichter in de buurt en ik ga daar dus 1 september naar toe vliegen. Dus nu het steeds meer in de buurt van die datum komt, wordt het steeds spannender. Als ik daar ben ga ik ook mijn best doen om mijn site bij te houden!!
    Nog veel plezier daaro op je nieuwe post! En met de plannen die je nog hebt voor de bezoekjes aan toeristenplaatsen.

    Groetjes Lis

  • 14 Augustus 2007 - 23:49

    Jan:

    ik ben mijn verdriet aan t wegdrinken maar nog 2maantjes dan kienne we chineesjes peste hbe nieuwe baan met alleen maar mooie dames egt wat voor ij latrers

  • 17 Augustus 2007 - 20:34

    Cindy:

    Hey Ernst!
    tbegint nu wel lekker op te schieten, ik zal die teringjamaicanen idd maar in n stoel zetten met n bob marley cd haha. Geniet er nog van de laatste 2 maandjes en dan zie ik je vast wel in oktober. Kijk alweer uit naar je volgende verhaal
    Liefs Cin

  • 19 Augustus 2007 - 07:34

    Esther:

    Ha Ernstjan, we zijn weer terug van vakantie. Was leuk om ook in Frankrijk zo af en toe even te bellen.

    Jij begint langzaam aan af te tellen zie ik aan je subtiele hint in de richting van een welkom-terug-surprise-ontvangst-comitee. Wij gaan ons eerst nog even voorbereiden op onze ontmoeting daar tussen die Chinezen ;-)

  • 19 Augustus 2007 - 10:38

    Deanne:

    hoi ernst-jan, je kent me niet, ben de moeder van sabine in italie. ik lees een aantal van die waarbenjij.nu sites en eigenlijk ben ik stikjaloers op jullie. Jullie gaan maar gewoon naar Amerika, China, Italie, Guatamala lees ik net en wij zitten hier in het suffige Nederland met als hoogtepunt onze jaarlijkse vakantie naar het zuiden van Europa en jullie handhaven je, ook al valt het soms niet mee om je te verplaatsen in de andere cultuur. Knap hoor en nog veel succes voor de laatste loodjes.

  • 23 Augustus 2007 - 14:39

    Steven:

    Jij zit af te tellen voor Nederland, wij voor China. Goed dat je herrie hebt geschopt (volgende keer zonder gezichtsverlies van de baas). Je bent toch een goedkope arbeidskracht voor het hotel, dus ze moeten niet zeuren.
    We krijgen toch zeker wel een ijskoude Heineken als we aankomen hè?

  • 26 Augustus 2007 - 12:55

    Mark:

    Ai... Gezichtsverlies voor de baas. Je mag blij zijn dat je er nog werkt... En even over die surpriseparty, he? Ben je ook verrast als je ineens GEEN feestje krijgt? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 65123

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: