Geen bericht, goed bericht... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Geen bericht, goed bericht... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Geen bericht, goed bericht...

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

08 Augustus 2009 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Aangezien het al weer een dikke 2 maanden geleden is dat ik iets van me heb laten horen, werd het wel weer eens tijd natuurlijk!

Jullie mogen uit gaan van geen bericht, goed bericht, want hier gaat alles nog steeds z'n gangetje. Het is natuurlijk wat drukker, juli en augustus zijn ook hier gewoon het hoogseizoen, en ik mag zeggen dat ik wel blij ben met de zomerdrukte. Het brengt een stuk meer gasten en dus een stuk meer werk met zich mee, want 3 keer per week aan het strand of zwembad liggen gaat ook wel eens vervelen! Wel merk je dat deze maanden een heel ander publiek brengen, en m'n werk bestaat de laatste tijd veel uit het aangaan van erg zinloze discussies met gasten. Sommige van onze gasten blijken de indruk te hebben dat wanneer ze het goedkoopste hotel van de stad boeken, daarmee een goede deal voor het meest luxe hotel in de stad te hebben... En vooral in de zomervakantie zien we veel van dit soort mensen. Er is altijd wel wat te klagen! Ook hebben we veel vluchttijd wijzigingen de laatste tijd, en er blijkt daarmee de indruk te zijn dat wij reisleiders zo goed verdienen, dat het vliegtuig van ons is, en dat het dus ook onze schuld is... Maar verder blijft het werk heel leuk hoor!

Ook de zomertemperatuur blijft relatief laag. Af en toe een uitschieter naar 43 graden, maar meestal blijft het wel op 40 graden hangen. Blijft erg warm, maar in ieder geval niet de verwachte 45-50 graden! 40 graden is nog goed uit te houden, met veel tijd doorbrengen in de airco, en als het kan aan het zwembad.

Wat is er verder in de tussentijd gebeurd? Ik heb begin juli toch wel heel erg met m'n gedachten bij het zomerkamp gezeten, want dat is toch wel iets wat ik heel erg mis. Ik heb gehoord dat het een superkamp was, met een legendarisch vieze kampdoop, dus ben blij te horen dat jullie het zonder mij wel redden! Het ziet er naar uit dat ik het volgend jaar weer ga missen, want ik heb me al opgegeven voor een winter- en zomerseizoen. Als het een beetje mee zit, kan ik nadat ik terug ben uit Sharm el Sheikh dus gelijk een winterseizoen draaien, en daarna weer een zomerseizoen!
We hadden hier in Sharm trouwens (in de zelfde week als het scouting-zomerkamp) ook een zomerkamp! Uit 123 verschillende landen zijn regeringsleiders naar Sharm gekomen om hun tentjes op te zetten op de balkons van hun kamertje in de meest dure hotels van Sharm el Sheikh. Ook zij hebben speurtochten gedaan, waarmee ze in dikke limousines de stad door werden gereden, en de wegen werden afgezet... Heel leuk voor de rest van de mensen in Sharm el Sheikh, bijvoorbeeld van die reisleiders die op tijd in een hotel moeten zijn omdat daar gasten zitten te wachten... Wat ze voor de rest hebben gedaan dit zomerkamp is natuurlijk top-secret, maar niemand hier heeft een traantje gelaten toen we ze stonden uit te zwaaien op het vliegveld! Eindelijk weer terug naar de orde van de dag!

Ook krijg ik steeds vaker de vraag van jullie wanneer ik weer eens terug kom. Het antwoord is dat ik het nog niet weet. Dat is dus afhankelijk van of ik een winter seizoen krijg aangeboden, wanneer ik daar moet beginnen, en hoeveel weken vakantie ik tussendoor krijg. Ik hou jullie via deze weg natuurlijk op de hoogte!

Ma'ah Salama,
EJ

  • 08 Augustus 2009 - 16:45

    Dennis:

    NOG een seizoen zand happen? Toe maar ! Wel een goed adresje om te overwinteren, want echt koud wordt het daar volgens mij niet, hooguit een beetje frisjes. Misschien kun je meeliften met wat Egyptische scouts die naar de JubJam100 komen volgend jaar. Vermond als kameel of zo...
    40 graden niet zo heel warm...poeh poeh en maar klagen! Volgens mij kun je beter een motor nemen met al dat verkeer daar, dan heb je ook geen last van files. Alleen als je dan voor het stoplicht stilstaat (zonder airco) staat het water in je sokken, haha

    Afijn, hier nog een paar weken en dan gaan we weer scouten. Eerst even overvliegen in onze baggersloot natuurlijk, gevolgd door de diverse installaties.

    In oktober dan een nieuwe beheerder, altijd leuk en daarna nog een open dag en op naar de Kerst !

    Af en toe wat fotootjes posten he, dan kunnen we zien of je nog bruin wordt van al die airco's, haha

    Spreek je later...

  • 08 Augustus 2009 - 21:14

    Lana:

    Hey Ernst-Jan! Wist je nog wel hoe Waarbenjij werkt?? ;)

    Leuk om ook wat van jouw kant te horen, maar zeg eens eerlijk.. maak je niet meer uitzinnige dingen mee? Of toen al je foto's door de sensuur gingen bleef er niets meer over?
    altijd positief denken)

    Zeg, je lijkt er van overtuigd dat je (gelijk zelfs!) een winterseizoen mag draaien.. wat doe jij zzo veel beter dan ik? :o

    Succes nog de laatste periode, maak er het beste van en ik er er naar uit zo nu en dan eens wat te horen! (achter de schermen mag ook lol)

    x Lana

  • 09 Augustus 2009 - 07:42

    Ien:

    jeetje wat vind ik dat leuk voor je, dit is toch je grote wens, ik duim voor je dat het gaat lukken.

    Ik wens je weinig schoolreisjes van regeringsleiders toe, en veel leuke gezellige toeristen.

    Groetjes Ien

  • 09 Augustus 2009 - 08:25

    Pien:

    Hee Ernst man,

    Lekker warm hoor, ik vind 39 graden al teveel, maar ja "de warmte in Nederland is heeeel anders"
    Zomerkamp was leuk ja, maar als Co weer best vermoeiend. De kinderen hebben het erg naar hun zin gehad, het weer werkte super mee, de kampdoop was ranzig en er zijn geen ongelukken gebeurt tot de laatste avond Rene dacht dat het luchtbed (onder de gepionierde kussengevecht-balk) al opgeblazen was en erop landde met een mooie sprong. AAAAUUUUUWWWWW, want het luchtbed was nog niethelemaal opgeblazen en dus kwam de stuit van baron Bikkel zeer hard in aanraking met de stenen vloer!!
    Jammer dat we je volgend jaar weer zullen moeten missen. Het zat er wel in natuurlijk, maar het blijft echt jammer.
    Enniewee. ik hoop dat je ons wat meer op de hoogte blijft houden, jestukjes zijn altijd erg leuk om te lezen (misschien een carriere voor over een paar jaar? Reisboeken schrijven, journalist?)

    groetjes vanuit een al weer frisser wordend NL.

    x Pien

    p.s. de nieuwe beheerder zijn...Jeroen en Chris, of wist je dat al?

  • 09 Augustus 2009 - 09:16

    Ali:

    Wanneer kom je terug;):P
    Uit welke winterseizoenen kon je kiezen? Hoop leuke voor je:)

  • 09 Augustus 2009 - 09:22

    Esther:

    He Ernstjan,

    Leuk dat je weer wat meldt. Ik ben het helemaal met Pien eens dat schijven wel bij je past.
    En foto's zijn inderdaad
    ook wel weer welkom ;-)

    We hebben zin in ons bezoek over een paar weken en de plannen zoals we die van de week bespraken willen we allemaal ten uitvoer brengen, dus als je wat kunt/wil reserveren alvast dan kan dat.

    Groetjes Esther

  • 09 Augustus 2009 - 16:00

    Rolf:

    Heej ernst leuk verhaal weer!!! Volgens mij hebben wij nogsteeds de afspraak staan om weer te gaan skippen;-) Van de week maar ff doen anders? Voor iedereen die dit verder leest kan ik dat erg aanraden!! T is net alsof je weer met ernst in spook zit;-) Allebij wat de drinken erbij en dan gezellig ouwehoeren hahahaha... Ernst ik spreek je snel weer!!!

    Rolfie

  • 10 Augustus 2009 - 09:28

    Sandertje:

    tralala

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 65119

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: