Pffffffffff....... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Pffffffffff....... - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Pffffffffff.......

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

24 Mei 2009 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Oei, al weer bijna 2 maanden terug sinds de vorige update... Hoog tijd voor weer eens een nieuwe dus!

Waar te beginnen? Bij het weer natuurlijk! Het begint hier nu toch wel aardig warm te worden, onder de 30 graden lijkt het niet meer te komen, en afgelopen week hebben we een toppertje van 42 graden celcius gehaald. Ik kan jullie vertellen dat dit best wel zweten is! Op m'n vrije dag naar het strand, een lekker bedje in de zon uitzoeken, en na 15 minuten ontdekken dat je al drijfnat bent, zonder dat je de zee ingeweest bent! Het is nu dus iets lekkerder om bij het zwembad te gaan liggen, hier is vaak wel een all-inclusive bar direct in de buurt, en je kan aan het randje van het zwembad gaan liggen om er af en toe uit noodzaak in te vallen! Het blijkt ongewoon te zijn voor de maand mei, dus ik hoop niet dat de zomer nog ongewoon warmer gaat worden! We verwachten nu in ieder geval tussen de 45 en de 50 graden!

En verder? Sinds het pannenkoekenfeest heb ik hier gelukkig toch wel aardig wat nieuwe contacten gemaakt, maar het blijft hier een komen en gaan van mensen. Sinds het pannenkoekenfeest zijn nu Maria en Bettina ook al weer vertrokken, en volgende week vertrekt Julie, iets waar ik toch wel heel erg van baal. Dit haalt zo af en toe de lol er wel een beetje af. Je spreekt wel af aan het einde van het seizoen elkaar eens op te zoeken, maar als ik me daar echt aan moet gaan houden, zal ik ook mijn vakantie niet in Nederland doorbrengen, want dan moet ik naar Zwitserland én Oosterrijk om te gaan skiën, moet ik weer de woestijn in om iemand op te zoeken in de UAE, de regen in om iemand op te zoeken in Engeland, en natuurlijk moeten de Belgische collega's ook bezocht worden, gelukkig wat dichter bij huis... Zou een wereldreis op zich worden dus!

Verder gaat alles hier z'n gangetje, we blijven vrolijk door werken, ik ben sinds kort verplaatst naar een andere wijk van Sharm, met nog luxere hotels, dus voor mij de taak om die op m'n vrije dagen toch wat beter te verkennen, vooral even testen hoe de stranden en de bars daar zijn!

Ik heb gisteren ook een paar kaartjes op de bus gedaan, van sommigen heb ik het complete adres nog niet, maar die horen het dan wel van me! Geen idee hoe lang het duurt voordat ze aankomen, maar heb je het gevoel dat ik je oversla, laat het dan maar even horen, dan stuur ik je er ook een!

Warme (zeer warme) groeten uit Sharm el Sheikh!
Ernst-Jan

  • 24 Mei 2009 - 15:34

    Esther:

    Valt niet mee, al die vriendjes en vriendinnetjes die komen en gaan. Gelukkig heb je in NL in ieder geval blijvende vriendjes.

    Best warm: 45-50 graden, hopelijk in september wat koeler.

    We spreken elkaar gauw (morgen)

    Groetjes
    Esther

  • 24 Mei 2009 - 16:16

    Ali:

    Minder dat iedereen weggaat, hoop dat er leuke mensen weer in de plaats voor terug komen :D
    Wij zijn al blij als het de 25graden haalt zoals dit weekend :D Lekker zonnen:)

  • 24 Mei 2009 - 16:28

    Dennis:

    Ik dacht al...waar blijft nou dat volgende berichtje :-) je moet ons meer op de hoogte houden hoor, hier is het zo saai :-) Hier heeft het gisteravond weer geregend voor de verandering (what else is new) en de temperatuur is nog niet boven de 25 graden geweest... Gelukkig mogen we doordeweeks gewoon nog werken om niet al te veel in de vakantie stemming te komen :-(
    Bovendien was het deze week Hemelvaart en volgende week Pinksteren, dus die extra dagen zijn meer dan welkom !
    Als ik het zo lees dan heb je voor de komende 5 jaar weer vakantie adresjes, altijd handig... Is er niet eentje met een scouting clubhuisje? Haha...
    Hee veel plezier nog daaro in SES en kijk al weer uit naar de volghende foto's, filmpje of gewoon bericht..

    Laterz!

  • 24 Mei 2009 - 16:47

    Lana:

    Nou, ik voel me wel gepasseerd hoor als ik geen kaartje van je krijg!! ;)

    Goed om te horen dat alles okay is! Hier wordt het nu ook warmer.. maar van de week hebben we gewoon nog regen gehad!

    Geniet van al je momentje! (ja, zelfs vann het zweten, wie weet ga je het nog eens missen!)

  • 24 Mei 2009 - 16:53

    Carlo:

    Ja ik dacht al die Ernst heeft het goed daar... we horen niet veel eingelijk wel een goed teken,
    maar al die vakantie adressen ik wil er heus wel een paar overnemen hoor

  • 25 Mei 2009 - 07:10

    Ineke:

    Wel goed het vocht op peil houden he, bij de bar.

    sterkte met de zomertemperatuur.

    Groetjes Ien

  • 25 Mei 2009 - 07:23

    Rolfje:

    He wel makkelijk hoor van die vriendinnetjes die weer gaan, hier in nederland zijn ze niet van me af te slaan:-)
    Hahahahaha hoe jammer dat dat niet waar is;-)

    Ik spreek je wel weer op skype en zie je kaartje wel tegemoet komen!!

    Gr Rolf

  • 26 Mei 2009 - 10:26

    Tom:

    Dus je volgende reis wordt een trip door Europa?

  • 01 Juni 2009 - 14:54

    Pien:

    We hadden al bijna een search party opgestart om je te komen zoeken. Maar gelukkig daar was het langverwachte berchtje.
    We gaan wel uit van geen bericht...goed bericht...maar toch.
    Dit weekend is het zowaar zomers warm. Een heerlijk pinksterweekend, dus lekker lang vrij. Zaterdag hebben René en ik echt een hele zware opkomst gedraaid in het schollebos, met stoeltjes, picknick en een hoop lol :-)
    De voorbereidingen voor kamp lopen zeer gesmeerd. We hebben zowaar een team! jos en Vic zijn helemaal terug en het is erg gezellig! Echt waar, is niet cynisch bedoelt!!Sam en Lars en Kayleigh zijn een welkome aanvulling op het team, al moet Sam wel heel veel verteld en uitgelegd worden, maar dat doet Edith lekker :-)
    Vandeweek gaan we naar een winkeltje om kleding te huren/kopen voor ons Ridderthema. de kids hebben vorig weekend zwaarden gemaakt en wij hebben alvast schilden gezaagd die op kamp afgemaakt gaan worden. Kortom, het gaat lekker.
    Nog 6 weken te gaan......groetjes,

    Pien

  • 10 Juni 2009 - 08:13

    Erik:

    He EJ,
    Wordt inderdaad wel erg warm en ze kennen daar zeker ook geen tropenrooster dat je eerder mag stoppen met werk?!

    Sprak oma gisteren en die zei dat ze het erg leuk vond een kaartje van je te hebben ontvangen.

    Groeten,
    Erik

  • 20 Juni 2009 - 15:45

    Robel:

    wat een lul verhaal allemaal maar klinkt goed :) !

    hoe is het verder gozer wij zijn nu ( erik en ik ) Heineken aan het drinken dat hebben zij daar niet he haha nee jo grapje.. ik spreek je cheers!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 65121

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: