Drie maanden zonder regen! - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Drie maanden zonder regen! - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Drie maanden zonder regen!

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

03 April 2009 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Hier is dan eindelijk weer eens een update! Lang geleden, ik weet het, maar ik had het de laatste tijd erg druk, zeker op mijn vrije dagen met op het strand liggen, uitgaan, etc.

Er is een hoop gebeurd sinds mijn laatste blog (ruim anderhalve maand geleden...), er zijn veel mensen weggegaan, en ook een hoop nieuwe gezichten bijgekomen. Officieel is nu dan ook het zomerseizoen begonnen (maar goed weer was het hier natuurlijk al). Voor mijn werk veranderd er hierdoor ook best veel: we gaan nu vaker excursies begeleiden! De komende maanden zal ik dus nog wel een paar keer met de quad de woestijn in trekken, 's avonds naar de sterren kijken, en af en toe op de minicruise mee! Gisteren ben ik al op de minicruise mee geweest, aan dek in slaap gevallen en dus goed verbrand... Vandaar dat ik mijn vrije dag vandaag dus ook maar niet op het strand doorbreng!
Het brengt wel een heel leuke variatie in het werk, en ook hebben we zo de kans wat meer contact met onze gasten te hebben.

Verder rijd ik nog steeds in auto nummer 5, en dat brengt toch weer een probleem met zich mee...
De vorige auto's had ik elke keer zo kort, dat ik de kans niet kreeg om de asbak vol te krijgen. Nu zit ik dus al enkele weken met een volle asbak in m'n auto, die door de autowassers ook elke keer overgeslagen worden... beetje jammer dus. Toch is het wel fijn om een langere tijd in de zelfde auto te kunnen rijden, het is een fijn bakkie en rijd best sportief. Van het verkeer kan ik nu eigenlijk ook wel genieten: links, rechts en tussendoor inhalen, de maximum snelheid als minimum aanhouden, en af en toe eens lekker toeteren! En als je af en toe een stukje door de woestijn moet rijden: nauwelijks ander verkeer, geen flitspalen, en 200 km per uur!
Eerlijk gezegd zie ik er tegenop later weer in Nederland te moeten gaan rijden: al die regels waar je je dan wel aan moet houden! Maar dat duurt gelukkig nog wel even, dus daar hoef ik me nog geen zorgen over te maken!

Doordat het hier zo'n komen en gaan van mensen was, raakte ik de contacten hier wel een beetje kwijt. Allemaal nieuwe gezichten die je dan toch nog niet kent, en het contact leggen ging dit keer iets stroever als toen ik hier aan kwam. Het was hoog tijd dat hier verandering in kwam, en toen we vorige week rond een uur of één 's middags zaten te ontbijten en daarbij pannenkoeken bestelden, borrelde het idee op om eens zelf pannenkoeken te gaan bakken... Nu zitten er nog aardig wat Nederlanders, Belgen en Duitsers hier in Sharm die daar ook wel van houden, dus kwam het plan om een Pannenkoekenfeest te organiseren...
Afgelopen dinsdag stond mijn huisje dus vol met Nederlanders, Belgen en Duitsers, en stond ik druk pannenkoeken te bakken! Een heel gezellig feest is het geworden, en een goede manier om toch weer wat mensen te leren kennen.
The day after viel toch wel even tegen: m'n huis was een bende, m'n keuken zag er uit alsof het nooit meer te redden was, en ook een flinke kater... Eerst maar eens aan het werk, en 's middags toch het huisje weer schoon gekregen. Het voordeel van een klein huis is dat dit niet zo lang duurde dus...

Dat is wel weer een beetje alles wat er de afgelopen tijd gebeurd is hier, zodra er weer iets benoemenswaardig gebeurd zal ik jullie er weer van op de hoogte brengen natuurlijk!

Ma'ah Salama,
Ernst-Jan

  • 03 April 2009 - 12:13

    Robbert:

    Hee Ernst mooi dat het goed gaat je zal wel poepiebruin terugkomen haha hier begint het net een beetje zonnig te worden. Veel plezier daar met het mooie weer, excursies, uitgaan, pannekoeken etcetc..
    mzl Robbert

  • 03 April 2009 - 12:24

    Tom:

    Ha die Ernst

    Zo zie je maar...het komt altijd weer goed. Pas je wel op dat je geen kamelen aanrijdt in de woestijn, die komen erg hard aan! Misschien is een Hollandse bieravond wel iets voor de volgende keer. Veel plezier daar, en werkse.

    Groeten Tom

  • 03 April 2009 - 15:02

    Esther:

    Hoi Ernstjan,
    Lekker hoor, excursies begeleiden en...toch knap, dat je nog steeds in auto 5 rijdt.
    Vandaag is het in NL 20 graden!! Lang niet meegemaakt dus genieten.
    Nof 2 weekjes en dan gaan we richting Sicilië - daar is het weer nog steeds maar zozo, dus morgen ga ik eens op zoek naar een dik boek.

    Groetjes

  • 03 April 2009 - 17:07

    Rolfie:

    He ernstig, Leuk weer wat van je te horen!!!!! Ik moet zeggen dat je nog niet als een neger eruitziet hoor op de foto's;-) Als ik al die foto's zo zie dan krijg ik ook zin in vakantie!!! hahahaha. Richard is de eerste 2 weken van september vrij, maar sander wilt het liefst nog eerder langskomen. Dus voorlopig moet je het nog ff alleen uitzien daar, en we houden je op de hoogte als we meer weten over onze 2e wereld reis ala ernst-jan;)

    gr rolf

  • 04 April 2009 - 13:29

    Ali:

    Ahh eindelijk weer een update :D
    Relaxt dat je nu meer excursies mag begeleiden :D
    Leuk zo'n feestavond moet je maar vaker organiseren daar :D

  • 05 April 2009 - 13:51

    Dennis:

    Nou, veel beter kan het niet worden daar geloof ik. Wij hebben net met de scouts onze RSW in de regen gevierd (geen LSW dit jaar...) en het wordt nu pas een beetje lente weer. Met de pasen op kaderweekend, dus we hopen op goed weer :-)
    Ga jij nog paaseieren verven en verstoppen? Of trek je zo'n paashaas pak aan met 30 graden in de schaduw...haha
    In ieder geval van de advocaat maar afblijven, want zo te horen heb je katers genoeg en een dagje zonder is ook wel fijn :-)
    In ieder geval nog veel plezier daaro en kijk uit met auto nummer 5, voor je het week is ie een stukkie korter en zit je in ziekenauto nummer 1...

    Laterz,

    Dennis

  • 06 Mei 2009 - 13:48

    Lana:

    Hey Ernst-Jan! Soe stel je het indertussen?? Weer een beetje een vaste ploeg om je heen? Dat is wel zo gezellig! Hier gaat het ook zijn gangetje.. het ritme begint er een beetje in te komen. Alleen de sociale contacten liggen hier wat moeilijker omdat men wat verder uit elkaar woont en de meesten op een scooter rijden.. (no comment op dat vlak haha) Maar er wordt aan gewerkt!
    Ik zit nu op het internet in een hotel een beetje mijn tijd te vullen ;) Say Hello to Egypt for me!

    Let een beetje op jezelf en laat de boel een beetje beschaafd achter voor het geval ik daar nog eens een seizoen mag draaien ;)

    xx Lana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 65119

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: