Afscheid - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Sharm ash Shaykh, Egypte van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

13 Februari 2009 | Egypte, Sharm ash Shaykh

Hier weer een bericht uit het altijd zonnige Egypte!
Dinsdag was het weer hier even in de war: koud, harde wind en veel bewolking… het is dat het niet regende anders zou ik zeggen dat de aangekomen vlucht het Nederlandse weer had meegetrokken! De weergoden hadden hun vergissing gelukkig al snel weer in de gaten, de dag erna was het weer zonnig en warm zoals normaal: we mogen hier niet klagen!

Verder gaat het werk hier eigenlijk gewoon door. De afgelopen twee weken was het in Egypte een nationale vakantie, waardoor er veel Egyptenaren naar Sharm el Sheikh kwamen. De wegen waren een stuk drukker, parkeerplaatsen voor hotels stonden vol, en de lobby’s vol met dikke Egyptische kinderen, nog dikkere gesluierde vrouwen, en rijke Egyptische mannen (vaak ook dik). Ik vond het niet heel erg om al deze mensen uit te moeten zwaaien. Ik kan nu gewoon weer parkeren bij de hotels, lekker racen op de Peace Road (zit nog steeds in auto nummer 5 trouwens), en hoef niet meer over schreeuwende kinderen heen te praten om me verstaanbaar te maken!

Helaas hoef ik niet alleen afscheid te nemen van de Egyptenaren op het moment. Ik ben hier zes weken geleden aangekomen, en dat was eigenlijk middenin het winterseizoen. Dat betekent dat de meeste mensen die hier al zitten hier alleen voor het winterseizoen zijn, en dat komt nu zo’n beetje tot zijn eind. Eentje vertrok al toen ik hier pas twee weken zat, maar nu worden het er steeds meer. Afgelopen dinsdag vertrok mijn Belgische collega Tine, en gisteren mijn (ook Belgische) concullega Davy. De komende weken gaan er alleen maar meer weg, en kan op het moment alleen maar hopen dat er net zulke leuke mensen voor terug zullen komen.
Doordat er constant maar mensen weg gaan hangt er ook altijd een afscheidssfeertje in de lucht, en ik hoop wel dat dit weg zal gaan als de teams voor het zomerseizoen helemaal compleet zijn, want het houdt me toch wel steeds bezig.

Verder vermaak ik me gelukkig nog wel, er is ook een concullega die net als ik wel tot het einde van de zomer blijft, en ook m’n directe collega’s blijven allebei tot einde zomer. Voorlopig nog genoeg mensen om gezellig mee te gaan stappen, eten en chillen, dus geen reden voor zorgen!

Verder ben ik niet meer met excursies meegeweest, dus weinig te vertellen over wat ik gezien heb de laatste tijd, maar zodra ik weer wat mooie foto’s heb, zet ik ze er natuurlijk weer bij!


  • 13 Februari 2009 - 07:19

    Carlo:

    DIkke egyptishe vrouwen?
    Met een hoofddoek? hmmm

    Die moet je niet ruilen voor witte kamelen hoor,

    Maar EJ als het een beetje te stil wordt zullen wij dan maar ff langs komen?

    Weet wel wij willen alleen maar slanke on gesluierde dames en liefst ook nog schaars gekleed lol

  • 13 Februari 2009 - 07:20

    Esther:

    Nog steeds in auto 5, met als die Egyptenaren op de weg... Da's toch weer een meevaller!

    Afscheid nemen is niet leuk he (daar weet ik alles van met jou ;-) ).
    Houd je taai eventjes.
    Hopelijk krijg je leuke mensen terug. Dat is de groep waarmee je samen afscheid neemt na de zomer denk ik? Dan heb je toch een half jaar om samen op te trekken!

    Bij gebrek aan excursies zijn foto's van jezelf, je appartement, het strand, de kroeg, ..., ook heel welkom hoor.


  • 13 Februari 2009 - 07:22

    Esther:

    Oh, ik zie ineens je "mensenfoto's": LEUK!!

  • 13 Februari 2009 - 13:50

    Ali:

    Heb je genoeg zakdoekjes;)
    Jammer geen auto nr6, Hoop dat die deze maand nog komt:P

  • 14 Februari 2009 - 06:34

    Pien:

    Aaaaah Partis,c'est mourir un peu. Jammer als je net leuke collega's hebt en dat ze dan weer weg gaan. Maar ja, in dat wereldje hoort dat er ook een beetje bij, denk ik zo.

    Nieuwtje om je op te vrolijken (geen idee, maar een lach zal het wel veroorzaken, denk ik):

    Ons Joske wordt OMA!! En wel van Louis!! Kun jij je voorstellen om Papa te worden? En dan nog gepland ook?!
    Enniewee, ik ga zo naar de Sgravenweg, er worden vanochtend 2 welpen (jawel, alweer) , 2 bevers en 2 kabouters geinstalleerd!!

    Groetjes, en tot lees'

    Pien


  • 14 Februari 2009 - 21:18

    Esther (foto):

    Hey Ernst-Jan, leuke verhalen enne leuke, mooie foto's! Ben via de link op facebook hierop terecht gekomen en je hebt al wel wat meegemaakt zeg! Wat een pech met die auto's! Dat afscheid nemen is idd niet leuk :( wie weet wat het nieuwe seizoen weer brengt;) Doe de groetjes aan Evi en Valerie en anderen die ik nog ken van afgelopen winter hehe!

  • 16 Februari 2009 - 17:56

    Jordi :

    Hey EJ,

    Leuk om je verhalen gelezen te hebbn! Het reislustige is er bij jouw dus ook nog niet af! Geniet ervan

    groetjes
    Jordi
    (china)

  • 20 Februari 2009 - 22:58

    René:

    Maar als winterseizoen = dik en gesluierd dan wordt het zomerseizoen.....

    hopelijk meer van bovenstaande foto's (met meer bikini's dan)

    hopelijk.

    Het ga je goed gozer, ik lees met je mee.

  • 20 Februari 2009 - 22:59

    René:

    Maar als winterseizoen = dik en gesluierd dan wordt het zomerseizoen.....

    hopelijk meer van bovenstaande foto's (met meer bikini's dan)

    hopelijk.

    Het ga je goed gozer, ik lees met je mee.

  • 24 Februari 2009 - 11:03

    Tom:

    Over afscheid gesproken, leuk dat filmpje van je afscheidsfeest op youtube. Wat kan die gozer lullen over Rotterdam zeg! Succes daar...

    Groeten Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 65123

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: