Ní Hâo! - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Ní Hâo! - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Ní Hâo!

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

14 April 2007 | China, Beijing

Daar zijn we dan!
Vandaag ben ik aangekomen in Beijing, na een lange vlucht die toch wat langer uitpakte dan verwacht (ik kwam dik een uur later aan dan gepland), en op het vliegveld nog allerlei formuliertjes moeten invullen en balie na balie passeren en alles weer te voorschijn toveren, heb ik gelukkig de persoon van het hotel gevonden (die stond al met een papier met mijn naam er op klaar) en ben ik naar het hotel gebracht. Ik heb me aan mijn chauffeur netjes voorgesteld, en verontschuldigd voor mijn vertraging, maar het enige wat ik te horen kreeg was "Follow me...", en dat heb ik maar gedaan aangezien hij er gelijk met m'n koffers vandoor ging. Na een blik op zijn naamkaartje met de titel "Driver" kreeg ik in de gaten dat de man waarschijnlijk geen Engels sprak en wist ik dat het een stille rit naar het hotel zou worden. Daarmee gelijk in het volgende avontuur gestort: het verkeer van Beijing in! Iedereen rijdt hier door elkaar in, de middelste rijstrook rijdt het langzaamst en wordt dus vanaf alle kanten ingehaald, gecombineerd met veel getoeter waar niemand meer van opkijkt. Zo wordt er ook naar overstekende voetgangers getoeterd, aan de kant, want auto's gaan hier blijkbaar gewoon voor!

Bij het hotel aangekomen een aantal mensen handjes geschud, en deze mensen stelden zich allemaal ook weer niet voor, dus dat schoot ook niet echt op. Daarna werd ik naar m'n kamer gedirigeerd, ik heb 3 bedden in een kamer die ik voorlopig nog voor mezelf heb, verder staat er ook een koelkast en een TV in, dus Ernst is helemaal tevreden!

De Housekeeping kwam ook nog even langs met een netwerk-kabeltje, en ze gingen er vanuit dat ik daar zelf wel uit kwam... Eerst is ff douchen...
Dan blijkt het internet het niet te doen...overal waar ik de netwerk-kabel in probeer te steken, ram ik het contact bijna door de muur heen, ik de receptie gebeld, die sturen iemand van Houskeeping langs, die komt met een ander vaag figuur aan die diep buigend de kamer binnen komt lopen, maar uiteindelijk doet het internet het dan. snel is anders, maar beter dan niks zullen we maar zeggen!

Maandag moet ik pas beginnen met werken, dus dat geeft mij nog even de tijd om uit te rusten, en een poging doen de stad alvast een beetje te verkennen. Zo eerst is ff een happie eten!

Daarmee laat ik jullie voorlopig weer mee in de steek, ik zal snel weer verslag uitdoen!
Groetjes!

  • 14 April 2007 - 07:55

    Ali:

    Hey EJ
    Gelukkig ben je veilig aangekomen :D
    1uur vertraging valt nog mee ;)
    Gelukkig heb je alsnog I-net en kunnen we lekker skypen.
    Misschien spreek ik je straks, want ik moet nu eerst ff gaan biljarten om 11uur NL tijd.

    Laters,
    Ali

  • 14 April 2007 - 08:50

    Richard Thoen:

    Heel veel sterte daar wie spreeken elkaar snel wel weer groetjes richard

  • 14 April 2007 - 13:08

    Steven:

    Leuk zo op de hoogte te blijven. Hoe was het eten?? De reakties van de mensen aan wie je je voorstelt lijken erg lauw. Is dat ook zo, of is het gewoon een aftastende houding? Wel iets om aan te wennen denk ik. Je zal wel doodop zijn van de jetlag.Ik hoop dat je goed kan slapen na al je nieuwe indrukken. Hou je taai!!

  • 14 April 2007 - 13:24

    Esther:

    15:18 nederlandse tijd - als 't goed is lig je nu je jetlag te verwerken.
    Hopelijk valt je "happie eten" goed, want je weet 't, die Chinezen eten raar.

    Morgen even de stad verkennen - vergeet ons niet mee te laten genieten met b.v. een fotootjeop je weblog :-)

  • 14 April 2007 - 21:35

    Dikzak:

    jan mooi dat je heel ben aangekomen
    veel plezier met je komende vrije dag en succes met je komende werk dagen. ben beniewd wanneer je bulldog te eten krijg ofzo:P
    laterzz spreek je binnenkort wel
    sander

  • 18 April 2007 - 18:14

    Julian:

    eey, Kaa
    leuk van je te horen, en nog heel veel succes in China en met je drie bedden!
    (komen er nog meisjes bij)zou leuk zijn voor jou!
    je bent nu nooit mijn leiding meer, want als ik je zie, zie je me in een berzje scoutingpak!
    groetjes julian

  • 12 Mei 2007 - 17:30

    Julian.:

    eeey, Kaa,

    weet je, we zijn 3e geworden met sint joris mars, gezelligheid.
    cool hé, het klopt echt: scouting is cool!

    groeten, Julian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 65118

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: