Weer even lekker de toerist uitgehangen! - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Weer even lekker de toerist uitgehangen! - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Weer even lekker de toerist uitgehangen!

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

13 Mei 2007 | China, Beijing

Dit weekend heb ik weer een hoop gedaan, dus hier dan weer een update!
Vrijdag heb ik toch maar eens besloten om een paar Nederlanders op te bellen, en die zouden 's avonds naar de release party van Fergies albulm gaan. Of die Chinezen ook weten wie zij is, dat weet ik niet, bij mij in het hotel hadden ze er nog nooit van gehoord! Het was in ieder geval heel gezellig, alleen staat de dansvloer van een discotheek hier vol met hangtafels, waardoor het af en toe een ongemakkelijk gedouw is naar het toilet toe. Later op de avond ook nog naar San Li Tun gegaan, een bekende barstraat hier. In tegenstelling tot Club Tango waar we eerder waren, waren de buitenlanders hier overduidelijk in de meerderheid, en vielen we ook niet zo veel meer op, wat ook wel even lekker was. Ik heb te doen met die Hollywood sterren hoor...
Maar het werd vrij laat, en vele biertjes verder maar weer naar het hotel gegaan om vervolgens lekker een dag in bed te blijven liggen!

Vandaag was het weer hier heel erg goed (34 graden), dus ben ik maar weer is op stap gegaan, dit keer naar Tian Tan, de Tempel van de Hemel. Dit moet je echt een keer gezien hebben! Het is een enorm tempelcomplex met enorme poorten en altaren. Echt heel erg mooi om te zien, en een stuk indrukwekkender als de Verboden Stad.
De keizer kwam hier eens per jaar om voor een goede oogst te bidden, en het hele park is hier voor ingericht. Het heeft een paleis waar de keizer verbleef tijdens het vasten voordat hij aan het offeren begon. Verder staat er het Keizerlijk Hemelgewelf waar de geestentabletten die de goden vertegenwoordigen worden bewaard, de echomuur, het Ronde Altaar en natuurlijk de Qinian Dian, waar de keizer om een goede oogst bad. Dit is het meest indrukwekkende gebouw van het park en enorm groot. Foto's maken was hier alleen erg lastig, door de warme zon steken de Chinezen massaal hun paraplu op, en net als je een foto maakt dringt er weer zo'n Chinees voor waardoor je een mooie foto hebt van de onderkant van een paraplu...
Onderweg naar de westuitgang van het park kwam ik onverwacht nog een gebouw tegen dat slecht op de kaart stond aangegeven. Het was een overdekt pad waar heel veel mensen zich verzamelden om samen te zingen, muziek te maken, te dansen, of gewoon een kaartje te leggen. Heel leuk om te zien dus!

Na het park verlaten te hebben ben ik naar de Pearl Market gegaan, wat hier vlakbij ligt. Net als de Silk Market is dit een soort markt in een groot warenhuis, waar je flink kan afdingen. Heel leuk dus, want je wordt echt ieder kraampje ingesleurd en er wordt je vanalles aangesmeerd! Omgerekend € 28 later ben ik dus een horloge (dat tot mijn verbazing toch nog steeds de juiste tijd aangeeft!), een paar sportschoenen en een zijden pyama rijker! Als ik op al hun prijzen was ingegaan zou ik nu € 280 armer zijn, dus ik vind dat ik dat toch weer goed voor elkaar heb! Op de terugweg heb ik een fietstaxi genomen, die arme kerel zweette zich rot in die hete zon! Ik heb nog aangeboden een flesje water voor hem te kopen, maar dat hoefde echt niet. Halverwege stopte hij wel, want hij hield het niet meer vol, waardoor ik toch nog een stukje moest lopen...

Verder ook eindelijk een kraampje gevonden die badges verkoopt, dus ik kan nu ook eindelijk de Chinese vlag op mijn deken naaien!

Ook goed om te horen dat het bij Scouting allemaal goed gaat! Helemaal top dat we 2e zijn geworden op de RSW en 3e op de Sint Jorismars! Ik hoorde dat het weer alleen een beetje tegenviel?

Ik ga maar is beginnen de badges op m'n deken te naaien, en nog even van het zonnetje genieten!
Zaijian!!

  • 13 Mei 2007 - 10:02

    Carlo:

    Ha zit ik net je vorige reatie te lezen komt deze binnen!
    Een zijde Pyama? leuk! die heb je toch wel bij je bij het volgende kamp.
    Met pinksteren ga ik mee naar de AOT ben benieuwd hoe het is over de km zit ik niet in ben al weer druk in de weer voor de 4 daagse dat komt wel goed.
    Al een leuke scouting groep ondekt?

  • 13 Mei 2007 - 16:04

    Pien:

    Hee E-J leuk om weer over je avonturen te lezen.
    jaj, ja, 3e plaats 5km StJorismarsen, te danken aan onze positieve uitstraling.
    lachen hoor met die bevertjes voorop, zich vasthoudend aan een touw. en gelukkig voor julian hebben we stralend weer gehad!! Tot nu toe de 4e keer op rij dat de mars in het zonnetje verloopt.
    En het gemis aan welpenleiding is, volgens mij, goed gecompenseerd door de aanwezigheid van de zeer gedreven Esta-leiding (haha, ik ben er nog schor van)
    Enniewee, ik kan niet wachten tot het groepsweekend, alwaar ik jou verwcht in die zijnde pyjama!!, daar kun je nu niet meer onderuit :-))

    Hee, have fun, en tot het volgende berichtje.

    Pien

  • 13 Mei 2007 - 19:23

    Dennis:

    zo te zien zijn de chinezen het verkopen nog niet verleerd, hihi

    Nog maar 10 weken tot aan de Wereld Jamboree en vandaag net terug van mijn laatste weekend, dus ik hou 't kort.

    Je kunt ook een papraplu maken met een gat dr in, dan heb je dr geen last van (of ie dan nog werkt is een tweede, maar goed...)

    Zo te zien vermaak je je wel daar, dus veel plezier !

  • 13 Mei 2007 - 21:17

    Ali:

    Nice dat afdingen :D
    En wel relaxt dat je ook medebuitenlanders hebt gevonden;):P
    Heb je wel ff je moeder gesproken voor moederdag :D

    Laties

  • 13 Mei 2007 - 21:42

    Kirsten:

    Hee Ernst,

    Het begint dus langzaam aan te wennen!
    Goed om te horen, en top dat je hebt doorgezet..

    je culturele uitjes lijken me interessant joh!

    Hier in Nl, na mooi weer alleen maar regen, drukke stage en weekend alleen maar uitrusten... lange werkdagen is normaal (nu 12uur is nog rustig)

    maar wel heeeel gezellig!

    Tot in Oktober, bij de diplomauitreiking
    en Geniet van je stage!

    kus Kirsten

  • 14 Mei 2007 - 18:49

    Mark:

    ... een zijden pyama?

    Damn, die gasten kunnen flink lullen, als ze je dat aangesmeerd hebben :P

    Verder is het wel lekker om weer eens van je te horen :)

    Mark

  • 17 Mei 2007 - 08:12

    Ineke:

    Jeetje je wordt al goed in je vak, ben heel nieuwsgierig geworden naar china, je verhalen zijn erg aanstekelijk.

    Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt, maar die pyama kan echt niet joh, je bent lekker op dreef met dat afdingen en dat voor een hollander.

    Geniet lekker verder, en fijn dat wij daar deel van mogen uitmaken.

    Toedels Ien

  • 17 Mei 2007 - 11:50

    Sabine:

    he ernst, heb vanaf het begin je site gevolgd alleen nog nooit wat geschreven, dus bij deze!! vind het top dat alles goed gaat, je veel ziet en jezelf aanleert. had ook niet anders van je verwacht! nou ik zie je op de diploma uitreiking, kijk ook eens op mijn site: www.sabineasmus.waarbenjij.nu.

    dikke kus Sabine

  • 17 Mei 2007 - 20:26

    Chrissy:

    Hoi Ernst,

    Je China avontuur klinkt super. Met de welpen gaat alles goed. Twee weken geleden waren er zelfs 11; we hadden twee kijkers! De welpen missen Kaa wel. Veel plezier in China!

    groetjes Chrissy

  • 30 Mei 2007 - 15:52

    Susan Van Veen:

    He Ernst-Jan,

    Leuk om weer eens wat van je te lezen. Gaat het chinees je al wat beter af?

    Het feest van m'n ouders werd door een Chinees gecatert (ofzo) en het was erg lekker!

    Heb je veel badges gevonden voor op je scoutingdeken? Ben wel jaloers hoor, als ik ooit in een vreemd land kom ga ik ook zoeken naar badges!

    Binnekort op World Jamboree, heb maar even 100 vlaggetjes aangeschaft om heel veel te kunnen swoppen. Misschien dat er wel een Chinees is die wil swoppen.

    Naja geniet van China en eumz, leer maar wat Chinees en natuurlijk alles wat je verder wilt leren.

    Tot schrijfs!

    Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 65121

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: