Dierentuin en Bei Hai park - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu Dierentuin en Bei Hai park - Reisverslag uit Beijing, China van Ernst-Jan Veen - WaarBenJij.nu

Dierentuin en Bei Hai park

Door: Ernst-Jan

Blijf op de hoogte en volg Ernst-Jan

05 Juni 2007 | China, Beijing

Omdat ik tegenwoordig ook weekenddiensten draai, vonden mijn roostermakers het erg lastig om mijn vrije dagen in te plannen, waardoor ik er in één week al weer vier vrije dagen heb gehad! :D Mij hoor je niet klagen dus!
Natuurlijk heb ik deze weekenden weer gebruikt om de bezienswaardigheden te bezoeken, en vorige week heb ik een bezoekje aan de dierentuin gebracht, met natuurlijk de Pandaberen. Erg dwaze beestjes, leuk om te zien! Wel kwam ik er hier achter dat mijn videocamera niet meer werkt, dus een volgend videoverslag laat even op zich wachten...
Wel grappig om ook de dierentuin hier te zien, de grootste beesten die er rondlopen zijn de Chinezen zelf, die lopen te grommen naar de beesten om ze wat te laten doen. Ook staan ze op de dieren te roggelen, gooien lege flesjes naar ze, en voeren ze met ijs. Genoeg om er in Blijdorp uitgezet te worden dus!
Vorige week ben ik ook op zoek geweest naar een wasrekje om mijn was aan te laten drogen, dit ben ik toch maar zelf gaan doen omdat de rekening in het hotel nogal hoog werd... Maar nergens een Blokker-achtige winkel te vinden waar ik dit kon kopen, maar op internet wel een Ikea gevonden. Na mijn bezoek aan de dierentuin me door een taxi daarheen laten brengen, maar hij was totaal niet bekend in die buurt, en na twee rondjes door de wijk te hebben gereden maar uitgestapt en zelf op zoek gegaan. Was een leuke wijk om te zien, al waren het hele kleine huisjes. Op straat werd vers fruit verkocht door een man met paard en wagen, en overal zaten mensen met kleedjes op de grond eten te kopen. Uiteindelijk zelfs nog de Ikea gevonden (na goed een uur ronddwalen)!

De afgelopen week is het werk ook eindelijk wat verbeterd. Mijn trainers zijn eindelijk wakker geworden, en willen me ineens vanalles leren. Ze hebben er dan ook grote bewondering voor dat ik het meeste al weet doordat ik er zelf al achter ben gekomen. Maar gelukkig weten ze me ook iets nieuws bij te leren, dus er zit eindelijk vooruitgang in!

Vandaag ben ik naar het Bei Hai park geweest, een meer midden in de stad met allemaal tempels er om heen, en in het meer een eilandje met de Witte Dagoba op een heuvel, die werd gebouwd ter ere van het bezoek van de vijfde Dalai Lama (uit Tibet dus) in 1651. Ik was alleen m'n camera vergeten, dus heelaas geen foto's... Maar ik heb die heuvel op dat eiland dus beklommen, wat erg vermoeiend was, want het is hier 37 graden!!! Het zou nog wel warmer kunnen zijn ook, maar officieel wordt het hier nooit warmer dan 37 graden, want dan hoeft niemand te werken...

Ook ben ik in de afgelopen week op zoek geweest naar een boekenwinkel die Engelstalige boeken verkoopt, maar heb het de hele week niet kunnen vinden. Zelfs niet in een winkel ter grote van Donner. Het grootste deel van de boekenwinkels wordt in beslag genomen door boeken over Mao, die dan ineens wel in het Engels te verkrijgen zijn. Maar vandaag liep ik per ongeluk (ik was weer eens een beetje verdwaald) tegen het Beijing Book Building aan, een enorm gebouw vol met boeken, en in het kleine keldertje zelfs buitenlandse boeken! Ik kan weer aan het lezen dus!

En voor zij die zich afvragen wanneer ik nu eindelijk eens naar de Grote Muur ga, ik ben van plan deze maand drie keer te gaan, en ik beloof dat ik mijn camera dan ook mee zal nemen! Ik heb een hikers-club gevonden hier in Beijing, en die gaan naar de stukken van de muur die niet bezaaid zijn met toeristen, dus dat zal wel leuker worden ook, en deze maand zijn er 3 hikes die langs of over de Grote Muur gaan. Stay tuned!

  • 05 Juni 2007 - 10:10

    Ali:

    Flexie dat je wat leert :D en dat ze je nu wat willen leren :P
    Beter dat je ook buitenlandse boeken hebt gevonden want je kan niet weer voor de 100ste keer die boekjes lezen over beijing :P :D

  • 05 Juni 2007 - 10:11

    Ali:

    WTF doet die panda op foto 2
    Hij zit egt te vet gewoon :D

  • 05 Juni 2007 - 10:40

    Sander:

    ali denkt weer alleen aan poepe
    haha maar hij heb wel gelijk

  • 05 Juni 2007 - 11:11

    Esther:

    Mooi dat ook de max. temperatuur bij wet geregeld is. Misschien een adequaat middel tegen overbevolking ;-)

    We zullen eens kijken of we een aardig nederlandstalig boek kunnen vinden voor je - dat sturen we dan op. Ook wel weer eens leuk denk ik.




  • 05 Juni 2007 - 14:12

    Pien:

    Ik wil niks meer van jou lezen want de jaloezie wordt al maar groter!!
    Boeken kun je toch ook bestellen via internet, bvd bij Barnes & Noble, dat is een Amerikaans bedrijf die wellicht ook in China bezorgd (in ieder geval wel in NL) tis maar een idee.
    Hier in NL is alles flex. Je welpenspeltak groeit gestaag, al weer 11 van die petjes lopen er rond!! nog even en er zijn meer welpen dan esta's (in your dreams :-)) Na kamp gaan er van ons 4 overvliegen en dan houden we er maar 14 over, een ongekend dieptepunt!!Maar goed, wie weet wat er nog gaat komen.
    Tot lees'maar weer

    Esprie

  • 05 Juni 2007 - 14:26

    Dennis:

    He Ernst!

    Wel een beetje kleine hokkies voor die dieren daar, en hebben ze daar geen Bokito die die mensen even achterna kan zitte? Gooien met flesjes....tsss.....

    Goed dat je weer kan lezen, je kunt inderdaad ook boeken via internet bestellen, dat is echt niet zo duur. Probeer ook eens het Youth Hostel, die hebben meestal wel hun adresjes (tip)

    Jammer dat je camera er mee genokt is, ik hoop dat ie het weer doet als je naar de Chinese Muur gaat. Dat schijnt echt heel indrukwekkend te zijn. Zeker als je de toeristische massa's een beetje kunt ontwijken :-)

    Hier gaat alles z'n gangetje, de LSW is weer voorbij (40e geworden van de 100) en de scouts hebben binnenkort een weekend...

    Alvast veel plezier met 'werken'...hihi

  • 12 Juni 2007 - 04:47

    Nathalie:

    Heey,
    Wel beter dat het goed gaat met je werk zeg..
    HIer lijkt het ook wat te worden met werken dus ik zal zien haha..

    De Ikea in China is een perfecte uitkomst haha en het droogrekje ook trouwens.. had het zelfde probleem hihi..

    Succes met je werk!

  • 15 Juni 2007 - 13:54

    Erik:

    Die grappen die de chinezen in de dierentuin uithalen zou hier betekenen dat de dieren uit hun hokkie komen. Toch wel mee gekregen van Bokito??

  • 04 Augustus 2007 - 15:28

    Rolf:

    Die pandas zijn zooo schattig, ik zou er het liefst een mee naar huis nemen. Maar helaas hebben al teveel mensen dat gedaan en zijn ze nu zeldzaam. Heel mooi!! Rolf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ernst-Jan

Deze website heb ik in het leven geroepen voor mijn stage die ik heb gelopen in het Howard Johnson Paragon Hotel in Beijing, China. Na een jaar in Nederland begon het weer te kriebelen, en ben ik als reisleider gaan werken in Sharm el Sheikh, Egypte. De baan bevalt, en brengt mij dit keer naar Kos, een van de Griekse eilanden. Op deze site ben ik natuurlijk weer te volgen!!! Kijk voor foto's van eerdere reizen ook eens op www.ernstjanvanveen.nl

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 65127

Voorgaande reizen:

22 April 2010 - 17 Oktober 2010

Representative op Kos

03 Januari 2009 - 17 Januari 2010

Representative in Sharm el Sheikh

13 April 2007 - 21 Oktober 2007

Stage in Beijing

29 Oktober 2010 - 30 November -0001

Solo Representative in Gambia

Landen bezocht: